Співпраця з ЗНУ

 23 квітня в яслах-садку № 244 «Біла лілея» відбулася зустріч у межах Work-студії «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в сучасному ЗДО». У ній узяли участь доцентки Людмила Шульга і Сніжана Сиваш, викладачка Ганна Чорна, студенти спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» та студенти спеціальності «Дошкільна освіта» Економіко-правничого фахового коледжу ЗНУ.

Директорка ясел-садка «Біла лілея» Тамара Плахтій та вихователі-методистки Олена Геращенко та Олена Гавриленко ознайомили студентів із комплексною системою запровадження технологій збереження здоров’я у фізичному вихованні дітей.

Зустріч розпочалася з екскурсій. Студенти побачили не тільки фізкультурні залу та майданчик, групові осередки, які є зразковим предметно-просторовим середовищем. Вони відповідають принципам змістовності й насиченості, гнучкості, трансформованості, поліфункціональності, варіативності, доступності, безпечності. Екскурсанти ознайомилися і з «родзинками» закладу. Це – мінімузей «Лялька мотана – щаслива доля намотана», мінімузей «Хліб – джерело життя», власноруч створені вихователями і працівниками закладу ротарій, рокарій, юкарій. Також студенти відвідали укриття для дітей, яке облаштували власними силами педагоги та працівники закладу під керівництвом директорки Тамари Плахтій.

Вихователька-методистка Олена Геращенко провела гостьову лекцію «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в сучасному ЗДО». Вона висвітлила такі важливі питання, як нові підходи до фізичного розвитку дошкільнят, основні умови, способи й засоби формування компетентностей (рухової, здоров’язбережувальної, особистісної) та співпраця ЗДО з родинами вихованців. Під час презентації розглянули модель фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО (ясла-садок) № 244 «Біла лілея», обґрунтували такі важливі її складники, як робота з дітьми, з батьками та педагогами.

Лекторка акцентувала увагу та такій формі організації фізичного розвитку дошкільників, як фізкультурні розваги та фізкультурні свята, розкрила структуру та особливості проведення заходів на практичних прикладах. Під час плідного спілкування здобувачі освіти долучилися до здобутків інноваційних здоров’язбережувальних технологій, які з 2021 року напрацьовані педагогічним колективом ЗДО (ясла-садок) № 244 «Біла лілея» та беруть участь у пілотному проєкті «Навігатор здоров’я ˗ 2025». Студенти із захопленням дізнавались про дитячий стретчинг, методику В. Базарного, дитячий хулахупінг, флорбол, дитячий фітнес, су-джок терапію, хатха-йогу.

Спілкування відбувалося в партнерській дружній атмосфері, студенти та викладачі надихнулися ідеєю згуртованості навколо збереження та зміцнення здоров’я дітей, активного обговорення щодо втілення креативних проєктів у життя задля щасливого дитинства. Творча атмосфера активної взаємодії науковців, педагогів-практиків, студентів дозволила не лише висвітлити актуальні аспекти питання фізичного виховання дошкільнят, але й забарвити важливі теоретичні засади яскравими кольорами успішних інноваційних практик.

Кафедра дошкільної та початкової освіти ЗНУ щиро подякувала за співпрацю керівникам та педагогам ясла-садка. Результат здобутків і напрацювань такого творчого та міцного колективу однодумців, для яких професія стає справою життя, – це чудовий заклад освіти, в який хочеться повертатися не тільки вихованцям.

29 листопада викладачі та студенти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» кафедри дошкільної та початкової освіти факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) взяли участь у зустрічі із фахівцем-практиком закладу дошкільної освіти. На заході були присутні викладачки Олена Самсонова, Алла Курінна, Сніжана Сиваш, Ганна Чорна, Анна Скірко, Тетяна Турбар і студенти бакалаврату спеціальності «Дошкільна освіта» з першого по четвертий курс. У межах співпраці кафедри з Економіко-правничим фаховим коледжем ЗНУ, до зустрічі долучились студенти коледжу 3-4 курсів і викладачки Тетяна Волошко й Людмила Чуйкіна.

Вихователька-методистка, вчителька-логопединя Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 244 «Біла лілея» Запорізької міської ради Олена Гавриленко поділилась з учасниками зустрічі досвідом організації освітньої роботи з дітьми дошкільного віку під час воєнного стану у дистанційному форматі. Педагогиня провела віртуальну екскурсію закладом дошкільної освіти, розповіла про іміджеву політику закладу, створення еколого-ергономічного простору. Щодо дистанційної освіти, вихователька-методистка відзначила важливість налагодження партнерської взаємодії та взаємозв’язку. А також – про необхідність інформування батьків про створення безпечних умов для організації освітнього процесу; організацію психолого-педагогічної підтримки та супроводу; підвищення цифрової грамотності дітей і батьків; володіння вихователями інструментами дистанційної роботи.

Наприкінці зустрічі учасники провели дискусію: «дистанційна освіта дошкільників: труднощі та перспективи». Викладачі та студенти Олені Гавриленко за проведену зустріч таза передачу досвіду, яким студенти зможуть застосувати під час проходження дистанційної практики. Педагогиня, своєю чергою, зазначила, що у садочку чекають студентів для роботи на посадах вихователів.

30   жовтня, в рамках співпраці Кафедри дошкільної та початкової освіти ЗНУ та ЗДО комбінованого типу №244 ЗМР,  відбулася зустріч завідувачки кафедри дошкільної та початкової освіти Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), професорки Лариси Сущенко та доцентки Алли Курінної зі стейкхолдерами: директором закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 244 «Біла лілея» Запорізької міської ради Тамарою Плахтій та її педагогічним колективом.

Метою зустрічі було обговорення освітньої програми першого (бакалаврського рівня) вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» в межах проведення коучинг-сесії на тему «Розвиток педагогічної майстерності сучасного вихователя: риторичні кейси та поради». Під час обговорення освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта» її гарантка Алла Курінна та інші учасники взаємодії розглянули особливості набуття спеціальних компетентностей майбутніми вихователями в умовах професійної підготовки шляхом формування у них системи знань, умінь і навичок, необхідних для розуміння природи дітей дошкільного віку та успішної реалізації сформованих компетентностей під час виконання професійної діяльності.

Професорка Лариса Сущенко під час свого виступу на тему «Педагогічна творчість, майстерність і професіоналізм у системі підготовки освітянських кадрів» зосередила увагу педагогів на таких важливих аспектах, як: побудова професійної діяльності на засадах самопізнання, саморозвитку й самореалізації через розширення власної свідомості; вияв професіоналізму крізь призму органічної єдності двох взаємопов’язаних підсистем – професіоналізму діяльності й професіоналізму особистості; структура професійної педагогічної діяльності в аспекті трьох складових компонент (професіоналізм знань, професіоналізм самовдосконалення, професіоналізм спілкування) та ін.

Змістовою та цікавою для присутніх стала лекція-дискусія доцентки Алли Курінної, яка сфокусувала увагу учасників на ідеях гуманізації та гуманітаризації в освіті; педагогічній техніці як компоненти педагогічної майстерності; комунікативному потенціалі як показника професійної майстерності вихователя закладу дошкільної освіти; обговоренні формули успішної людини, а також критеріях педагогічної майстерності сучасного вихователя.

Педагогічна майстерність і професіоналізм учених кафедри дошкільної та початкової освіти Запорізького національного університету дозволили доступно, змістовно і ґрунтовно розкрити означену проблему та аргументовано відповісти на численні запитання, які цікавили учасників зустрічі.

Також науковиці презентували педагогам освітні програми кафедри дошкільної та початкової освіти, особливості й переваги навчання на факультеті соціальної педагогіки та психології; програми підвищення кваліфікації та особливості реалізації договору про співпрацю кафедри й закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 244 «Біла лілея» Запорізької міської ради. На завершення заходу стейкхолдери подякували науково-педагогічним працівникам факультету соціальної педагогіки та психології за цікаву зустріч, живу дискусію та висловили побажання провести наступний захід такого формату в аудиторному режимі навчальної лабораторії кафедри дошкільної та початкової освіти.

Згідно із договором про співпрацю ЗНУ та закладом дошкільної освіти комбінованого типу № 244 «Біла лілея» Запорізької міської ради Запорізької області 29 березня на базі ЗДО доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти Ганна Скірко організувала лекцію-дискусію на тему «Організація інклюзивного середовища у сучасному закладі дошкільної освіти».

Докладніше можна переглянути тут:

Іноземна мова дедалі наполегливіше входить у наше життя, інтегруючи українське суспільство зі світовим культурним простором. Навчання дошкільнят іноземної мови віднесено до варіативного компонента Державного стандарту дошкільної освіти. В нашому закладі понад 15 років впроваджується додаткова освітня діяльність, а саме гурток з англійської мови, який із задоволенням відвідують діти, починаючи з середнього віку. 

Основна мета, яку ми ставимо перед собою - це створення образу англійської мови та становлення мовоформуючого механізму. 

В групі №10 дошкільного закладу №244 «Біла лілея»  освітній процес проводиться 2 мовами: українською та англійською.

Студенти ЗНУ на практиці в дошкільному закладі №244 "Біла лілея"